logo

Как да прилагаме диета Зоната?

Днес ще ви разкажем за диета – зоната, чийто автор е доктор Бари Сиърс. Според повечето източници, той я е измислил заради себе си, защото е имал наследствена предразположеност към надмормено тегло и инфаркт. Той решил да го предоврати и направил много проучвания в тази област. След тези търсения избрал да прилага хранителен режим, при който не се отричат напълно мазнините, а при всяко хранене се приемат точно определен процент белтъчини, мазнини и въглехидрати.

При диета – зоната не се ограничава количеството на приетата храна. Единствено е необходимо стриктно да се следи състава и. Това не е никак лесна задача. Всяко хранене трябва да отговаря на правилото: 40 % въглехидрати, 30 % белтъци, 30 % мазнини. Необходимо е да се изчислява количеството на приетите калории. След време се свиква с този начин на приемане на храна. Той не е просто временен, а може да е за цял живот. Ако я спазвате само за определен период и след известно време се върнете към стария си хранителен режим, отново ще качите килограми.

Механизъм на диета Зоната

Механизмът на диета – зоната е съвсем прост и е добре знаете какво точно се случва, за да имате по-голям стимул да броите калории и да следите състава на хранене. Това е важно да се прави поради няколко причини. От една страна ако приемате повече въглехидрати, тогава ще има по-голямо производство на инсулин в организма ви. От друга страна приемането на повече храни, които са богати на протеини, пък помага за възпроизводството на друг хормон- глюкагон. Той има обратното действие на инсулина. Тайната е в добре поддържания баланс на двата хормона, за да може оптимално да се топят мазнини и организмът да не се лишава от енергия.

Храненията при тази диета са 5 на брой. Те са три основни и две допълнителни. Това се случва сутрин и следобед. При всяко от тях се следи дали се спазва съотношението 40:30:30. Препоръчително е да се спазва при всяко хранене, за да има благоприятен ефект. Истина е, че много хора нямат мотивация и силно желание да смятат колко калорично е всяко хранене. Ако всичко това е трудно за изпълнение, по-добре е да не се захващате с този вид диета. Но ако гледате на диетата като на нормален начин на хранене, ако свикнете с принципите и, то останалите неща ще ви се виждат приятни и лесни за осъществяване.

Хранителен режим

Порциите при тази диета не трябва да са много големи. Часовете за хранене също са много важни. Сутрин до 1 час след ставане трябва да закусите. Максимум 5 часа трябва да е разликата между закуската и обяда и между обяда и следобедното хранене. До 3 часа след него е задължително да вечеряте, после може да си позволите късна закуска, която трябва да е поне 1 часа преди лягане.

  • Протеини може да си набавите от пилешкото месо, месо от пуйка, риба, свинско или телешко без тлъстини, варени яйца и нискомаслено мляко.
  • Въглехидрати ще получите от зеленчуците и плодовете, изключение правят моркови, царевица, банани и стафиди. В малки количества може да консумирате макаронени изделия, ориз, хляб.
  • Мазнини в диетата ви могат да внасят зехтин, рибено масло, авокадо и бадеми.
  • Не се препоръчва да употребявате кафе, силни чайове, гаризани напитки и изкуствени подсладители.

Макар да няма сериозни оплаквания от диетата и изказвания против, имайте предвид все пак, че липсата на някои храни в менюто лишава организма от някои минерали и витамини, които трябва да се набавят допълнително. Диетата набляга на качествените храни, което не е много евтино. Изисква се и време за спазването и и приготвянето на различните храни, което не е по силите на всеки.

Ако желаете изготвяне на индивидуален хранителен и тренировъчен режим, можете да научите повече на dietata.com.

За Автора - dietata.com

Dietata.com предлага информация за всички видове диети, примерни менюта, упражнения за отслабване, успешни истории и изготвя индивидуална безплатен диетичен профил изцяло онлайн. Възползвайте се от възможностите за безплатна консултация на сайта www.dietata.com!

No Comments

Leave a Review or Comment

You must be logged in to post a comment.