Unable to play media. Media format not supported.
Как работи скоростната система на колата
Основни действия
- Енергията произведена от двигателя се предава на буталата.
- От своя страна движението на буталата завърта коляновия вал.
- Въртеливото движение се предава на маховика.
- Когато натиснем педала на газта увеличаваме налягането в резервоара на съединителя и притискателния диск се отделя от маховика.
- Когато притискателния диск се отдели от съединителя скоростната кутия се изключва от въртенето на коляновия вал.
Скоростна кутия
- Скоростната кутия се състои от разпределителна кутия, зъбни колела, входящ и изходящ вал.
- Колелата на входящия и изходящия вал са директно свързани и се въртят заедно.
- Колелата на изходящия вал не предават въртящо движение на изходящия вал тъй като са поставени на лагери.
- Въртящото движение се предава от разпределителните зъбни колела, които са поставени директно върху изходящия вал и могат да се движат на ляво и на дясно, за да се свързват с всяка една предавка.
Смяна на предавки
- Когато скоростния лост е поставен на първа скорост – първото разпределително колело се свързва с първото зъбно колело.
- Когато сме на първа скорост движението се предава от входящия вал, през първото колело на входящия вал на първото колело на изходящия вал. От там и на първото разпределително колело и чрез него на изходящия вал.
- Колкото по-голямо е зъбното колело, толкова по-ниска е скоростта на въртене. Така, чрез смяна на предавките коригираме скоростта на въртене.
Задна скорост
- При превключване на задна скорост третото разпределително колело се свързва със зъбното колело за обратно движение.
- Зъбното колело за обратно движение се върти в посока обратна на останалите благодарение на малко колело между него и колелото на входящия вал, което обръща движението.
Задвижване на колелата
- Така предаденото въртеливо движение на изходящия вал се предава чрез диференциала на двете задвижващи колела.
No Comments