Желязна стратегия за развитие на Youtube канал
Какво включва стратегията за развитие на YouTube канала? Как да го представите пред потребителите? Кои елементи влиаят върху преценката на потребителя и решението му да се абонира за вас? Защо определянето на целевата аудитория е ключова за развитието на YouTube канала? Предлагаме ви и няколко конкретни стъпки за дефиниране на вашата целева аудитория.
YouTube стратегии
В тази поредица ще научите как да развиете своя youtube канал, така че той да се превърне в един силен инструмент за продажби и разговор с вашите клиенти. Ето и основните стратегии:
- Стратегия за развитие на канала – как да превърнете YouTube канала в един силен инструмент за продажби и разговор с вашите клиенти.
- Стратегия за откриваем канал – как потребителите стигат до него, как го откриват.
- Стратегия за разширяване на аудиторията – дейности които помагат да потребителя да се абонира за вашия канал и да стане част от общността.
- Стратегия за видеа – как по-горните стратегии се включват в съдържанието на видеата.
Стратегия за развитие на канала
Много е важно когато потребителите дойдат на вашия канал да останат с впечатление, че това е мястото за тях. Има много елементи които влиаят на тяхната преценка. Тези елементи трябва да им помогнат, да грабнат вниманието им и да ги накарат да се абонират за вашите видеа.
Оценява се всичко – header, trailer, секциите, плейлистите, заглавията, thumbnails и тн. Всички тези елементи или помагат за това потребителя да се абонира или му показват, че това не е неговото място и той отива и търси нещо по-подходящо.
Целева аудитория
определянето на целевата аудитория е един от ключовите елементи за развитие на успешен YouTube канал. В тази връзка е много важно да имате ясна дефиниция, да знаете кои са хората до които искате да стигнете. Когато определите тези хора е важно да стесните аудиторията до 3 пъти. погрешно е мнението, че по-големия обем от хора, които смятаме да достигнем или таргетиране може да ни помогне. В повечет ослучаи това е неработещо. Много е важно да се фокусирате върху потребителите, които искате да достигнете и да ги опишете с техните специфики.
Когато потребителите достигнат до вашия канал и изгледат няколко видеа трябва да си помислят да това е мястото за мен и да се абонират. В тази връзка ви предлагам няколко конкретни стъпки, които ще ви помогнат по-ясно да дефинирате своята целева аудитория.
- Опишете и запишете хората с които искате да общувате в YouTube канала си – на каква възраст са, къде живеят, какви са техните интереси, какво е полезно за тях, какво образование имат, кои са техните проблеми, кои са нещата които ги дразнят и др. Колкото по-ясно и точно опишете тези специфики толкова по-вероятно е да достигнете точно до тези хора и те дза успеят да ви разберат и да ви харесат.
- Дефинирайте поне 3 категории на вашия таргет.
- Помислете за потребителите с които искате да се свържете, а не само за тези които биха се абонирали. Ако реално таргетирате хора с които имате еединомислие е много по-вероятно те де ви харесат и да се абонират за вашия YouTube канал.
Гледайте на вашите видеа като на продукт, а на абонатите като на хора които купуват от вас.
ако това видео е било интересно и полезно за вас, то чувствайте се свободни да споделяте, харесвате и коментирате 🙂
No Comments